Rabu, 16 Disember 2009

Sekitar Majlis Mandi Berbedak DAYANG HAJAH ANIAH binti HAJI AWANG






Majlis ini diadakan biasanya sebelum berlangsung menerima berian dan akad nikah, ianya adalah sebahagian daripada adat perkahwinana orang - orang Brunei, yang mana tidak semua yang mempunyai adat sebegini. Apa yang ku ketahui adat Majlis Mandi Berbedak ini adalah adat asal orang kampong ayer pada zaman dulu yang masih diamalkan sehingga kehari ini. Dan ada juga yang sudah tidak mengamalkan majlis ini, terutama bagi sebilangan orang yang ingin mengambil jalan rengkas bagi mengadakan majlis perkahwinan .

Akan datang aku akan pos kan lagi gambar - gambar yang diambil semasa majlis Masuk berbedak dan majlis bersanding. Aku terpaksa poskan ianya dalam bentuk begini bagi menjimatkan masa aku untuk membuatnya. Oklah semoga you all happy...... and jumpa lagi...!

1 ulasan:

Unknown berkata...

Salam,

Ini Aniah graduan dari Universiti Al Azhar kah?

Bagaimana ya jika saya ingin hubungi beliau?

Saya teman lamanya dari Kota Singa